Dünyadaki her evde bir Türk Malı olsun


 

5 Şubat 2015

 

Ege Bölgesi sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, dünyada her evde bir Türk Malı sloganını hayata geçirmek için aralıksız çalışmak gerektiğini söyledi. Dünya küresel mal ihracatında Türkiye’nin aldığı payın yüzde 1 seviyesinde olduğunu kaydeden Yorgancılar, “Dünyanın içinde ihracattaki payımız binde 81. İthalattaki payımız ise yüzde 1.38. Dünya ticaretinden aldığımız yüzde2’lik payı artırmalıyız. Bunun için Dünyada her evde bir Türk malı olmalı.  Bunu gerçekleştirdiğimizde ülke olarak zenginleşmemiz de mümkün olacaktır” dedi.

 

EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, 43. Grup Kalıp, Hırdavat ve El Aletleri Sanayi Meslek Komitesi Grup Üyeleri ile Ekonomi Değerlendirme Toplantısı’nda biraraya geldi. Toplantıda ‘Dünya ve Türkiye Ekonomisi’ne Makro Bakış’ konulu bir sunum gerçekleştiren Yorgancılar, 2015 yılında temkinli olunmalı uyarısında bulundu. Gerileyen petrol fiyatlarının Türkiye’nin cari açığına 20- 22 milyar dolarlık olumlu bir katkı sunmasının beklendiğini kaydeden Yorgancılar, “2015’te dünyamız ve ülkemiz açısından risklere baktığımızda özel sektörün borçluluğu dikkat çekiyor. Kamuda bir sıkıntı görünmüyor. Risk özel sektörün borçluluğunda.2014 ve 2015’in hemen başında dolar kurundaki hareketlilik dikkate alındığında parite yüzde 18- 20 arttı. Kendini döviz kurundaki hareketliğe karşı korumayan, döviz riskini hedge etmeyen firmalar paritedeki hareketlilik nedeniyle ilave enflasyon ile karşı karşıya kaldı. Önlem almayı ihmal etmeyin” dedi.

Mesleksizlikle mücadele edilmeli

Türkiye’nin önündeki fırsatlara değinen Yorgancılar, orta gelir tuzağını aşmak için üretim hamlesine ihtiyaç duyulduğunu söyledi. Üretimin önündeki engellere değinen Yorgancılar, genç nüfusta yüzde 20’ye yaklaşan işsizliğe dikkat çekti. Yorgancılar, “Sanayi üretimi arttığında işsizlik azalıyor, düştüğünde ise işsizlik artıyor. O nedenle üretim, üretim, üretim diyoruz. Her yıl 700 bin gencimiz okullardan mezun oluyor. Bunlara iş bulmanın yolu da sanayi üretiminden geçiyor” dedi. Genç işsizliğinde önemli bir konunun da mesleksizlik olduğuna dikkat çeken Yorgancılar, bu noktada yetişmiş eleman eksiği çeken sanayicilere EBSO koordinasyonunda gerçekleştirilen UMEM (Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri) projesine katılma çağrısında bulundu.

Zenginleşmenin yolu

Yorgancılar, konuşmasının devamında ülkenin zenginleşmesinde küresel mal ihracatında aldığı payın artması gerektiğini vurguladı. Yorgancılar, “Dünyada her eve bir Türk malı sloganımız var.  Buzdolabı, çamaşır makinesi, televizyon, elektrik kablosu, mobilya, bardak olsun ama ne olursa olsun dünyada her evde bir Türk Malı olsun.  Dünyanın içinde ihracattaki payımız binde 81. İhracattaki payımız ise yüzde 1,38. Dünya ticaretinden aldığımız yüzde2’lik payı artırmalıyız. Rahmetli Özal ne demişti? ‘Her uçakta bir Türk.’ Dünyadaki her uçağın içinde mal alıp satmaya giden bir Türk olursa, dünya ticaretinden aldığımız pay yüzde 5’lere, yüzde 8, yüzde 10’lara doğru yükselir. Bunun için Dünyada her evde bir Türk malı olmalı.  Bunu gerçekleştirdiğimizde ülke olarak zenginleşmemiz de mümkün olacaktır” diye konuştu.

 


YKB - Diğer Konuşmalar


Şifremi hatırlat


Lütfen mail adresinizi veya firma sicil numarasını giriniz.

Not: spam maillerinizide kontrol ediniz.