2017 EKİM AYI MECLİS TOPLANTISI


EKİM AYI MECLİS KONUŞMASI / 30 EKİM 2017

Sayın İzmir İl Emniyet Müdürüm

Sayın Başkanım,

Geçmiş Dönem Başkanlarımız,

Onur Üyelerimiz, Meclisimizin Çok Değerli Üyeleri,

Basınımızın Kıymetli Temsilcileri,

 

Yönetim Kurulumuz adına, sizleri sevgi ve saygıyla selamlıyorum. Hoşgeldiniz.

Dün CUMHURİYET’imizin ilanının 94. Yıldönümünü tüm yurtta ve İzmir’de coşku ile kutladık. Ulu Önder ve silah arkadaşlarının önünde bir kez daha saygıyla, şükranla eğiliyor ve rahmetle anıyoruz. Son dönemde yaşadıklarımızdan yola çıkarak, Cumhuriyetin ve kazanımlarının kıymetini tam olarak anlayamadığımızı düşünüyorum. Cumhuriyet; halkın egemenliğini, özgürlüğünü, demokrasiyi ve hür iradeyi öne çıkartırken geçmişimizi daima hatırlamalı, laik Türkiye Cumhuriyetimizin bizi bugünlere taşıyan değerlerine sahip çıkmalıyız. Yoktan var etmek, yokluktan varlığa geçmek, ümmet olmaktan millet olmaya adım atmak, canıyla kanıyla bu toprakları sulamak ve sonuçta bir vatan yaratmak. Yani kısaca, imkansızı gerçekleştirmek. 29 Ekim 1923 Cumhuriyetin ilanı böyle bir hikayeye sahiptir.

O nedenle, kendi ayağımıza kurşun sıkmaktan vazgeçerek biraz silkinmeye ve ortak değerlerimiz etrafında birleşerek, gelecek Türkiye’sini dünya gerçekleri ve gerekleri doğrultusunda inşa etmeye mecburuz. Bunu atalarımıza borçluyuz. Bunu çocuklarımız için yapmak zorundayız.

Türkiye siyaseti normalleşirse, ülke normalleşecektir. Birliktelik mesajları bu şekilde devam ettiği sürece bizim geleceğe dair umudumuz da devam edecektir. Sayıları arttıkça, tabana yayıldıkça “Güçlü Ekonomi Güçlü Türkiye” çok yakınımızdadır.

Değerli Meclis Üyelerimiz,

Bugün ekonomik göstergelerin ötesinde farklı konuları işlemek istedim. Ama birkaç hususa da değinmekte fayda var. ABD’nin vize kararını, AB ülkelerinin vize alımını yavaşlatma hamlelerini kabul etmemiz mümkün değildir. Mutlaka bu yanlıştan dönülecektir, dönülmelidir de. Ülkemizin risk primi CDS (187) ve Dolar yeniden yükselişe geçti. Dikkatli adımlar atmalıyız. Dış politikamızdaki gerginliklere ek olarak, Türk bankalarına dair söylentiler, Merkez Bankamızın faiz kararı, Avrupa Merkez Bankası’nın genişlemeden vazgeçiyor mesajı, ABD’de işlerin yoluna giriyor olması Doları adeta uçurdu. Allah yardımcımız olsun.

Serbest Bölgelerde TL ödeme zorunluluğunun ortadan kaldırıldığı bilgisini de paylaşmak isterim.

Sizinle özellikle son 3 senedir teknolojideki değişimle birlikte dönüşen dünyaya ilişkin sürekli paylaşımlarda bulunuyor görüşlerimi sunuyor ve naçizane bazı konuların altını çiziyorum. Cumhuriyeti nasıl kazandığımızı hiç unutmadan, gelecek dünyasının da gereklerini bilerek, Türkiye’yi büyük dünya devletleri arasına sokabiliriz. İşte bu nedenle, bugünün konusu olan dijital dönüşüm KOBİ’lerimiz için özellikle hayati önem taşımaktadır.

Dijitalleşme ile iş modelleri dönüşürken, bizlerin geleneksel üretim biçimlerimizle, geleneksel iş yapış şeklimizle yola devam etmemiz, etsek de ilerlememiz mümkün olamayacaktır. Bakınız;

Taksisi olmayan bir UBER, dünyanın en geniş ulaşım şebekesine sahip,

Deposu olmayan ALİBABA.COM, dünyanın en büyük e-ticaret sitesi

İçeriği olmayan FACEBOOK, dünyanın en büyük sosyal paylaşımı

Oteli olmayan BOOKING VE AIRNB, dünyanın en büyük konaklama sağlayıcılarıdır.

Peki dijitalleşme neden bu kadar çok konuşuluyor ve neden bu kadar önemli bir hal aldı. Çünkü dijital dönüşüm ile %50 operasyonel verimlilik mümkün, Otomasyonda %41 iyileşme sağlanırken, İş etkinliği %40 artıyor.

Müşteri memnuniyeti %34, karar verme hızı ise %30 artmaktadır. Yani tamamen hızlı bir iyileşme ve ilerleme süreci dijitalleşme ile çok mümkündür.

1.Üretimde Teknoloji     

2. Pazarlamada İnternet    

3.Yönetimde Veri

Bu başlıklara bir göz atalım.

1.Üretim/Operasyon süreçlerinin dijitalleştirilmesi/ Bu konuları çok anlattım. Biliyorsunuz.

–     Endüstri 4.0

–     Nesnelerin İnterneti

–     3D Yazıcılar

–     Yapay Zeka/Robotik Teknolojiler

2.Çalışanların dijital yetkinliklerinin arttırılması

3.Sistemin izlenebilir olması

Pazarlamada internet kullanımı çok önemli olup; ürün/hizmetin dijitalleşmesi ve kurumsal itibar yönetimi olarak 2 ayrı başlıkta ele almak gerekir. Önce hizmete bakalım. İyi bir planlama dahilinde dijital iletişim araçları (e-posta/web sitesi/sosyal medya/arama motorları/blog/mobil uygulama) etkin biçimde kullanılmalıdır. 

Dijital Pazarlama için, internet arama motorlarında firma isminin üst sıralarda yer alması için SEO’larla yani Arama Motoru Optimizasyonu ile çalışılmaktadır. SEO’lar, firmanın arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağladıktan sonra web sitesini ziyaret edenleri analiz ederek satışların artması ve marka bilinirliği için önemli bir araçtır. Dijital pazarlamacılar, reklam ilanları konusunda çok dikkatli olmalıdır. Dijital pazarlamacılar, yürüttükleri kampanyanın etkinlik derecesini ölçen veriler ve analizleri sistematik bir biçimde işlemelidirler. 

Firmanın marka değerinin artması içim tüm TANITIM araçları etkin kullanılmalıdır. WEB TASARIMI, pazarlamada önemlidir ve firmanın marka değerinin yüksek olmasında etkilidir. Bu nedenle de, yeni taktikler ve inovatif yöntemler uygulanmalıdır. Küresel tedarik platformları takip edilmelidir.

Pazarlamada internet kullanımının ikinci başlığı İtibar Yönetimi. Dünyanın önemli sigorta şirketlerinden AON tarafından yapılan firmalar için Küresel Riskler 2017 sıralamasında İtibar kaybı yani Marka değerinin zarar görmesi ilk sırada yer almıştır.

Son yıllarda özellikle de sosyal medyanın yaygınlaşması; defolu ürünler ile dolandırıcılık ve yolsuzluk olaylarına ilişkin iddiaları, güvenlik açıklarını çok hızlı bir şekilde çok daha fazla kişiye ulaştırır hale getirmiştir. Bu da, itibar ve marka riski kavramını ortaya çıkarmıştır.

 ŞİRKETLERE İlişkin 10 Risk Faktörü

1.    İtibar kaybı/Marka değerinin zarar görmesi

2.    Ekonomik yavaşlama ya da sınırlı büyüme

3.    Artan rekabet

4.    Yasal mevzuatta değişiklikler

5.    Siber suçlara maruz kalmak

6.    İnovasyonda ve müşteri beklentilerini karşılamada başarısızlık

7.    Yetenekli kişilerin istihdamında başarısızlık

8.    İşlerin kesintiye uğraması

9.    Politik riskler ve belirsizlikler

10. Üçüncü taraflara ilişkin riskler

Dönüşümün 3 altın kuralının sonuncusu yönetimde veri kullanımıdır. Bu da var olan bilgileri doğru kullanma ve yönetme gerekliliğini hatırlatıyor.

1.İşle İlgili Veriler

–     Müşteri Bilgileri

–     Pazar Bilgileri

–     Rakipler, Trendler

2.Veriye Dayalı İş Süreci Yönetimi

–     Üretim/Operasyon

–     Lojistik-Satış/Pazarlama

–     Müşteri İlişkileri Yönetimi

3.Çevresel/Küresel Ekosistem ile Entegrasyon

–     Akıllı Nesneler

–     Akıllı Şehirler

–     Yerel/Ulusal/Küresel sektör oluşumları, sivil/sosyal birlikler

Buraya kadar anlattıklarımız doğrultusunda diyoruz ki; lütfen dijital dönüşümünüzü kontrol ediniz. Çünkü anketimizin analizinde de dediğim gibi; dijitalleşmenin tercih değil, zorunluluk gerektirdiği doğru anlaşılmalıdır.

1.    Firmanızın iş süreçleri ne kadar dijital? Süreç Performansı ölçülüyor mu?

2.    Üretim süreçlerinde dijital araç ve uygulamalardan ne oranda yararlanılıyor?

3.    Üst yönetimin ve çalışanların dijital becerileri nasıl?

4.    Satış-Pazarlama-Lojistik gibi süreçlerden dijital ortamlardan ne ölçüde yararlanıyorsunuz?

5.    E-ticaretin cironuz içindeki payı nedir?

6.    Mevcut ve potansiyel müşteri ile dijital birliktelik sağlanıyor mu?

7.    İlgili kitlenin satın alma davranışları izlenerek analiz ediliyor mu?

Çin’in yüksek teknolojiye ve yatırıma odaklanmasıyla ile ilgili zaman zaman bazı bilgiler paylaşıyorum. Çin; Made in China 2025 raporu kapsamında öncelikli sektörlerini 2 yıl önceden belirleyerek, bu yönde adımlar atmaktadır. Sektörler gelecek dünyasının Çin’ini inşa etmeye yönelik. Yani, biz burada hala firmalarımıza diyoruz ki, e-ticaret yapın, dijital dönüşümü gerçekleştirin…Görüldüğü gibi yolumuz daha çok uzun. 10 sektör:

1.    Gelecek nesil bilgi teknolojileri

2.    Makine ve robotik

3.    Hava ve uzay ekipmanları

4.    Denizcilik mühendisliği ekipmanları ve yüksek teknolojili denizcilik ürünleri imalatı

5.    İleri demiryolu ekipmanları

6.    Enerji tasarruflu araçlar

7.    Elektrikli ekipmanlar

8.    Tarımsal makine ve ekipmanları

9.    Yeni materyaller

10. Bioeczacılık ve yüksek performanslı tıbbi cihazlar

Sizi ODTÜ’lü Hoca’nın ifadesi ile “Çağdaş Köy Enstitüsü Yaklaşımı”nı içeren güzel bir programla tanıştırmak istiyorum. AB projesi kapsamında ODTÜ tarafından geliştirilen ve içinde 100 dersin olduğu ÜCRETSİZ bir online ODTÜ sertifikalı DERS PROGRAMI. Stres yönetiminden, drone operatörlüğüne, 3 boyutlu yazıcılardan web tasarımına kadar sizin ve çalışanlarınızın dijital becerilerini de geliştirecek çok güzel eğitimler var. Bilgesi.net web sayfasını bir yere not ediniz.

Ülkemizde güzel şeyler de oluyor dedirten bir konuyla devam etmek istiyorum.

Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi CERN’ü aramızda duymayan var mı bilmiyorum ama CERN;  İsviçre ve Fransa sınırında yer alan dünyanın en büyük parçacık fiziği laboratuvarıdır.

06.05.2015 tarihinde Ülkemizin CERN’e Ortak Üyeliğinin ardından, CERN ve üye ülkelerdeki firmalar arasında bilgi akışı ve iletişimi sağlamak üzere resmi irtibat bürosu TOBB bünyesinde Haziran 2015’te kurulmuştur. Ege Bölgesi Sanayi Odası olarak biz de 9 Şubat 2016 tarihinde CERN’i tanıtan bir bilgilendirme toplantısı Odamızda düzenlemiştik.

Gelinen noktada; son 2 yılda bu irtibat bürosu büyük bir başarı elde etti ve üye ülkelerin Sanayi İrtibat Temsilcileri Kurulu Başkanlığı’na, TOBB İrtibat Ofisi temsilcisi Hakan Kızıltoprak seçilmiştir. Bu firmalarımız için büyük şanstır. Bu şansı tüm üreticilerimizin kullanmasını diliyorum. İrtibat bilgileri ve web sayfası slaytta yer almaktadır

CERN’e tedarikçi olmayı başaran tüm üye ülkelerden 629 KOBİ ile yapılan anket sonucu firmaların kazanımları şöyle ifade edilmiştir:

%60’ı Yeni müşteriler edindi.

%52’si CERN referansı olmasaydı daha kötü satış performansı olurdu.

%44’ü Teknolojik öğrenme ve gelişme sağladı.

%42’si Uluslararası görünürlüğü arttı.

 %38’i Yeni ürün geliştirdi.

%17’si Yeni pazarlara girdi.

Ağırlıklı olarak mekanik işler ve elektrik-elektronik sektörlerinde ihaleler açılsa da, sanılmasın ki, sadece yüksek katma değerli ihaleler açılıyor. Karton paketlemeden, ofis malzemelerine, mobilyadan klima santrallerine kadar farklı sektörlerde ihtiyaç olabilmektedir. O nedenle lütfen irtibat ofisi ile iletişime geçiniz.

 

Ender YORGANCILAR

EBSO Yönetim Kurulu Başkanı                      


YKB - Diğer Konuşmalar


Şifremi hatırlat


Lütfen mail adresinizi veya firma sicil numarasını giriniz.

Not: spam maillerinizide kontrol ediniz.